Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

marți, 30 august 2016

După Ministerul Culturii, şi Ministerul Comunicaţiilor strică ce mergea bine

Cred că v-am mai spus că pentru a rămâne informat utilizez fluxurile RSS la greu. Nu există portal ori pagină de internet mai importantă în întreaga lume care să nu asigure şi un flux RSS. Acest standard este utilizat de aproape toţi creatorii de site-uri pentru a uşura accesul la informaţie al cititorilor. Ba chiar până şi platformele gratuite de blogging asigură două fluxuri RSS - unul pentru articole şi unul pentru comentarii.

Printre portalurile pe care le urmăresc sunt şi cele aparţinând mai multor ministere, deoarece mă interesează problemele legislative din anumite domenii şi doresc să mă informez din timp asupra propunerilor legislative (şi nu numai).

Cu toate acestea se întâmplă să te trezeşti că afli despre câte un lucru, un eveniment sau despre vreo propunere legislativă citind o ştire de pe un cu totul alt site sau portal.

Cu câteva luni în urmă vă povesteam despre isprava unui individ care se ocupă (sau se ocupa) de portalul Ministerului Culturii, individ care nu ştiu ce a meşterit, dar a făcut nefuncţional fluxul RSS.

Un lucru asemănător s-a petrecut şi pe site-ul Ministerului Comunicaţiilor (şi Societăţii Informaţionale, ce naiba!), care a intrat în "revizie", a fost modificat şi care a devenit (aproape) nefuncţional, pierzând o sumedenie de linkuri pe drum. Câteva au fost linkuri către fluxurile RSS, care mergeau şi erau funcţionale. Acum, site-ul nu mai are deloc RSS, au rezolvat-o de tot!


Aflu întâmplător de pe Juridice.ro despre o iniţiativă legislativă de modificare a Legii privind serviciile poştale. Mă uit în readerul RSS al MCSI - nicio ştire la Comunicaţii! Măi, să fie! Mă duc pe site-ul ministerului: o varză, cu multe spaţii goale şi cu ştiri sau comunicate vechi - le-am comparat cu paginile de Facebook şi Twitter, de acolo mi-am dat seama (primul lucru la care m-am gândit a fost cine o fi făcut pagina şi câţi bani a încasat pe ea). Deschid harta site-ului: există două linkuri cu numele de "transparenţă decizională". Meserie, te halesc! Dar de iniţiativă tot nu dau, noroc cu comunicatul Guvernului, potrivit căruia propunerea legislativă a fost deja aprobată (voi reveni cu un articol referitor exact la această reglementare nouă).

Nu ştiu dacă dispariţia fluxurilor RSS de pe paginile ministerelor este cauzată de incompetenţa celor angajaţi să facă site-urile, ori este o politică de a împiedica informarea facilă a cetăţenilor, obligându-i să caute într-o structură încâlcită, numai bună să-i facă să renunţe. Poate citeşte cineva acest acest articol şi ia măsurile cuvenite. La ambele ministere.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu