Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

marți, 12 aprilie 2016

Despre viitorul Cod al Patrimoniului

Astăzi, Ministerul Culturii a postat pe propria pagină de internet, în vederea dezbaterii publice, setul de Principii care vor sta la baza tezelor prealabile ale Codului Patrimoniului Naţional şi a textului legislativ.

Deocamdată prea multe nu sunt de spus deoarece în document nu există nicio referire la modul concret privind obiectele patrimoniului imobil/mobil ori a modului de management al acestora.

De bine ce am aflat de postarea documentului, am realizat şi că pe site-ul ministerului RSS-ul a devenit nefuncţional (parcă ar fi o boală molipsitoare care afectează ministerele din România, ori au "învăţat" de la Ministerul Comunicaţiilor (de bine, de rău acest minister a lansat totuşi o versiune îmbunătăţită a site-ului, care ARE RSS).

Conţinutul documentului m-a făcut imediat să remarc similitudini cu unul dintre textele relevante adoptate de către Parlamentul European intitulat "Către o abordare integrată a patrimoniului cultural european". Pentru cititorii mai curioşi, acest document poate fi consultat aici. În subsolul acestui document (la "note") există linkuri către convenţiile invocate în setul de principii.

Ceea ce am observat parcurgând setul de principii este că există referiri la mai multe convenţii internaţionale, dar Constituţia nu este nici măcar amintită. Şi nici Tratatul de Aderare la Uniunea Europeană.

Sper să nu am eu gura spurcată şi să ne trezim cu un regim caracteristic unui stat în stat pentru bunurile culturale, pentru că bănuiala pe care am avut-o atunci când am scris despre republicarea Legii muzeelor şi a colecţiilor publice se pare că se adevereşte: există persoane care susţin că este necesară inventarierea tuturor colecţiilor particulare pentru a se evita spălarea banilor şi pentru ca posesorii să fie siguri că deţin legal obiectele de colecţie. Nu e nici glumă şi nici nu-mi arde de poante, e una dintre propunerile vehiculate mai recent.

Propunerile și observațiile referitoare la proiect pot fi transmise în scris pe adresa Ministerului Culturii, Bdul Unirii nr. 22, sector 3, București, pe fax, la nr. fax 021.223.49.51 sau la adresa de e-mail adrian.balteanu@cultura.ro, până la data 15.05.2016.

Pentru a uşura lecturarea setului de principii am transformat fiecare pagină a documentului în imagine. Puteţi face click pe fiecare imagine pentru a o mări.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu