Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

joi, 19 noiembrie 2015

Cerneală decolorată

Am fost întrebat de un coleg ce părere am despre timbrele de ajutor de 10 bani cu supratipar MViR în casetă care nu au nuanţa violet maroniu, ci gri. Cum este cea din imaginea de mai jos:


În opinia mea, piesa nu este decât una care prezintă cerneala decolorată. Personal am întâlnit asemenea culoare şi la câteva piese neuzate, dar toate aveau o diferenţă sensibilă a aspectului hârtiei faţă de mărcile normale, ceea ce mie mi-a sugerat că au fost "îmbăiate" într-o soluţie care le-a afectat culoarea cernelii.

Marca obişnuită apare ca în ilustraţia de mai jos (cu variaţii slabe ale nuanţei tiparului imposibil de ocolit în condiţiile tipografice de la acea dată):


Acest timbru de ajutor de 10 bani nu există în culoarea violet maroniu decât cu supratipar, fiind o reimpresiune a timbrului de ajutor de 10 bani din emisiunea definitivă din 1916, imprimat în culoare brun roşcat:


2 comentarii: