Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

joi, 5 iunie 2014

Din Arad - în Cuba, tocmai la Guantanamo

Astăzi aproape toată lumea a auzit de Guantanamo, din cauza bazei americane de pe teritoriul cubanez. Dar în anii '20 ai secolului trecut, o asemenea destinaţia pentru o corespondenţă românească era una cu totul neobişnuită.
Este cazul unei cărţi poştale ilustrate din Arad (Teatrul Naţional), expediată de un colecţionar, J. Becke, în ianuarie 1927, corespondentului său din Cuba.
Click pe imagini pentru mărire.


Nu văzusem de prima dată destinaţia neobişnuită, deoarece am ochiul mai obişnuit să se uite după ştampile decât după inscripţii şi mesaje. Iar ştampila de sosire, aplicată slab, abia se vede (dar pe faţa ilustrată a cărţii poştale: Habana Cuba, mi se pare).
Prima dată ochii mi-au căzut pe cele două mărci uzuale Ferdinand. Ce să-i fac, deformaţia proprie. M-am uitat întâi la tipurile mărcilor, observând că ele fac parte din acelaşi tip (LEU aşezat spre stânga în cartuş), dar provin din coli diferite (centrarea mult diferită trădează acest lucru).
Am mai obsevat că ştampilele de plecare au o eroare în dată - anul a fost fixat pe "1924" în loc de "1927". Ca fapt divers, expeditorul a cam păcălit şi poşta, sustrâgându-se de la achitarea tarifului pentru ilustrată externă (de 6 lei), invocând pentru ea statutul de "imprimat" pentru care nu se percepea decât tariful de 2 lei).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu