Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

joi, 20 februarie 2014

Cel mai vechi studiu publicat pe care îl ştiu la «Cifra în patru colţuri»

Mi-am adus aminte de el mai devreme, căutând cu totul altceva prin biblioteca mea de imagini.
Este vorba de un articol publicat de către revista "The Philatelic Record", volumul 30, iunie 1908, paginile 108 şi 109, pe care le reproduc integral în imaginile de mai jos (click pentru mărire). Articolul semnalează existenţa a două tipuri de clişeu la mărcile de 25 bani tip "Cifra în patru colţuri".


Bănuiesc că nu limba ar constitui impedimentul pentru lecturarea articolului, aşadar nu-mi cereţi să îl mai şi traduc. Am şi o amărăciune legată de acest articol: deşi au trecut mai bine de o sută de ani de la publicarea lui, nu a fost niciun român până acum (repet: NICIUN ROMÂN) care să fi continuat studiul emisiunii.

2 comentarii:

  1. Da , e pacat , si mai pacat e ca Romfilatelia/Fabrica de Timbre sau Posta de atunci nu are date . Chiar nu exista date , macar legate de achizitia colilor pentru cele tiparite pe afara sau livrari pentru cele de aici ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Există ceva informaţii în Dările de seamă ale DGTP, cu referiri, pe de o parte la cantităţile de mărci vândute, anual, pe fiecare nominal, iar pe de altă parte cu veniturile înregistrate de oficiile poştale.
      Mai există statisticile din Istoria poştelor, semnată de Minescu.

      Ștergere