Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

luni, 9 decembrie 2013

Recunoaşteţi varietăţile

Recent a fost vândut pe un portal online un lot de câteva clasice româneşti litografiate. Lotul a fost unul slăbuţ, în opinia mea, cu toate că a avut şi câte ceva interesant. El arăta cam aşa:


După cum se poate vedea, calitatea mărcilor nu a fost una deosebită, dimpotrivă, fiind câteva aproape distruse. Partea interesantă era dacă le studiai cu atenţie ceva mai mare, deoarece ai fi putut vedea lucruri mai interesante. Lotul a fost vândut cu 21 dolari, după 4 biduri.
Am să înşir imaginile la o dimensiune mai mare.


Uitaţi-vă la ele şi spuneţi ce aţi constatat. Aţi identificat vreo varietate?
Vă doresc succes!

15 comentarii:

  1. Buna seara,
    Imi place retusul la marca 25 de bani, dar mai spectaculos mi se pare cel la marca de 20 de parale dreapta.
    Cu respect,
    Bogdan

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna seara,
    Putin tangential cu subiectul...
    O piesa foarte frumoasa, la un pret surprinzator.
    Este prima piesa din emisiunea 1 care o vad sub 1000 de eur; la preturi de sub 1500 de obicei vad piese foarte slabe.
    Fluctuatia de pret la clasice este de-a dreptul halucinanta, si ma refer la originale, nu la tzepe.
    Eu sunt de parere ca un colectionar adevarat ar refuza sa vanda astfel de piesa la pretul asta; nu pot sa-mi explic pretul decat daca a vandut-o vreun mostenitor...
    Am achizitionat de curand un 80 de parale (in stare buna, fara vreun certificat, dar sigur original) din emisiunea a doua la 50 de eur.
    Sunt eu exagerat, sau chiar au luat-o la vale ???
    Cu respect,
    Dragos

    RăspundețiȘtergere
  3. http://www.ebay.com/itm/RUMANIEN-ROMANIA-Moldau-Michel-Nr-2-gestempelt-used-gepruft-/380786115268?_trksid=p2047675.l2557&ssPageName=STRK%3AMEWAX%3AIT&nma=true&si=HFEsFEujAgv7NjQBNeHRSx2M3oE%253D&orig_cvip=true&rt=nc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La câte piese au fost oferite numai în ultimul trimestru la Corinphila şi la David Feldman, nici nu este de mirare. Cererea de marcă clasică românească este la unul dintre cele mai scăzute niveluri din ultimii 20 de ani.

      Ștergere
    2. Urata chestie, intr-o epoca a kitsch-lui si nonvalorii cred ca nu ar trebui sa fiu surprins.

      Ștergere
  4. buna ziua acest lot eu l-am cumparat si am rugamintea daca imi puteti spune daca este ceva interesant ca sa o pun in colectia mea personala va multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi dumneavoastră pentru ce le-aţi cumpărat? Nu pentru colecţie?

      Ștergere
  5. Răspunsuri
    1. V-a răspuns Bogdan, în primul comentariu.
      Eu unul, însă, nu aş introduce în colecţie asemenea piese din cauza calităţii.
      Bineînţeles, fiecare îşi stabileşte însă propriul standard.

      Ștergere
  6. da dar daca sunt mai rare adica au unele erori sunt bine venite in colectie chiar daca nu sunt intr-o stare prea buna , dumneavoastra ce spuneti?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În cazul celor de faţă, se pot găsi exemplare mai bune calitativ. Până atunci însă, pot ocupa un loc.

      Ștergere
  7. am o intrebare plicurile circulate din Transnistria perioada de administratie Romana (1941-1944) sau cartile postale de ce sunt asa de scumpe? va multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru că sunt mai mulţi amatori interesaţi de astfel de piese, iar numărul lor nu satisface cererea. E ceva firesc să crească preţul lor.
      În orice caz, numărul pieselor circulate, originare din Transnistria (conform evidenţelor poştale) este mult mai mic în comparaţie cu numărul corespondenţelor expediate din Regat. E o problemă de raritate.

      Ștergere
  8. adica cele expediate din Transnistria sunt mai rare decat cele expediate din tara noastra spre Transnistria?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cele expediate din Transnistria sunt mai rare decât cele expediate din Regat (spre orice altă destinaţie). Cele expediate din Regat în Transnistria sunt cam la fel de rare ca şi cele expediate din Transnistria în Regat.

      Ștergere