Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

sâmbătă, 19 octombrie 2013

Material de studiu se mai găseşte. ÎNCĂ!

Acum două zile începusem să creionez un articolaş referitor la achiziţia materialului necesar studiului tradiţional pentru mărcile româneşti mai vechi. Inspiraţia mi-a dat-o unul dintre vânzătorii britanici de pe eBay (sau, mă rog, înregistraţi în Marea Britanie, pentru că nu-l cunosc) care a prezentat de multe ori cantităţi diverse de mărci româneşti, şi care a avut recent încă o "repriză" de loturi cu mărci provenite (cel mai probabil) din pachete (de altfel, în unele loturi se pot distinge chiar câteva pachete nedesfăcute). E vorba de ID-ul "rushstamps".
Salvasem imaginile şi începusem să notez pentru fiecare preţurile şi cantităţile, când m-a sunat la telefon un colecţionar mai tânăr, pe care l-am luat de "ucenic" şi îl mai dăscălesc din când în când. Îi recomandasem aceste loturi, dar s-a apucat să-mi spună la telefon că, de fapt, el ar vrea să facă studiu, dar să nu cumpere mărci (sic!).
M-am enervat şi am şters articolul abia început.
Gândindu-mă apoi la ucenicul meu, am zis că ar fi bine să vă spun despre acest aspect, şi anume că cel care doreşte să obţină ceva rezultate în acest domeniu are de plătit un obol în cel puţin trei direcţii: timp, muncă şi bani! Fără aceste trei lucruri nu veţi putea face nimic, pentru că nici ştiinţa şi nici stocurile nu pică din cer!
Cu fiecare an care trece, mărcile din emisiunile mai vechi parcă devin din ce în ce mai rare. Să nu vă aşteptaţi ca stocuri ca acestea să fie disponibile la nesfârşit. În prezent nu se mai văd pe la târguri şi prin cercurile filatelice ceea ce abia dacă băga cineva în seamă prin anii '70. Pe vremea aia am refuzat de mai multe ori cutii de pantofi pline cu pachete de mărci postclasice. Acum îmi pare rău, pentru că o ofertă de acest gen nu mai există.

După ce m-am enervat din cauza telefonului, n-am mai scris preţurile pentru toate loturile. Pentru cele câteva la care le-am scris totuşi, le puteţi vedea ţinând mouse-ul pe imagine şi urmărind bara de stare. Faceţi click pe imagini pentru mărire.


4 comentarii:

  1. Ce poze interesante ! Si culmea e ca am avut impresia ca tocmai loturile cu "petalele" aranjate in "corolele" cu culorile de ansamblu cele mai placute erau alea care erau si mai ieftine !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fantezia vânzătorului atrage potenţialii clienţi. N-am spus nimic despre aceste aranjamente, deoarece colecţionarii sunt obişnuiţi cu obiceiurile negustorilor. :)

      Ștergere
  2. Salutare Max,

    Nu-mi place sa vad ca te necajesti!

    Asa se intampla cand lucrurile vin mai mult sau mai putin deagata...

    Din pacate multi romani cred cu tarie ca filatelia adevarata se face pe pomeni, ei aici as pune in felul urmator: "aiasta nu se poate(...)!".

    Multa lume probabil gandeste cum gandeam eu la inceput; voi gasi eu o colectie printr-un pod pe undeva cu multe capete de bour si am sa ma imbogatesc, iar cu restul materialului fac eu studiu, sau se va gasi cineva binevoitor sa ma ajute si sa faca o "donatie" de material binenteles de calitate, pe care sa-l studiez.

    Ei ca sa vezi, dupa cativa ani buni, am invatat ca lucrurile nu merg chiar asa! Stiinta costa, Informatia costa, Materialul costa, Timpul costa.
    Poate multi dintre cititori tai nu realizeaza ca primesc gratuit o gramada de informatie pentru care tu, la un moment, dat ai platit si alegi din bunavointa sa o impartasesti cu noi toti in mod GRATUIT. De aceea ceea faci aici e mult mai mult decat apreciabil.Iti multumesc!

    Loturile prezentate sunt frumusele iar la o prima impresie materialul pare a fi de calitate, preturile realizate foarte bune as spune.

    O Duminica linistita iti doresc Max!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc, Remus. Şi eu îţi doresc o duminică liniştită.

      Ștergere