Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

vineri, 30 august 2013

Locotenent român, prizonier la bulgari

Era să trec peste cartea poştală din imaginile de mai jos (click pentru mărire), fără să-mi dau seama ce reprezintă. Urmăream fluxul de piese de la Bulgaria (sunt interesat de câteva emisiuni mai vechi) şi nu remarcasem de prima dată destinaţia.


Abia apoi, după ce am observat destinaţia "Romania", am văzut şi textul mic, manuscris, de sus, de pe faţa cărţii poştale: "Coresp. de Prizonier".
Am început să citesc textul misivei, văzând apoi şi care este identitatea expeditorului: "Paul Florescu/Prizonier român/Locotenent/Reg. 19 Infant./Zagar Sliven [dacă am înţeles bine]/Bulgaria".
Ştampila de expediţie nu se distinge. Se vede doar ştampila roşie a cenzurii bulgăreşti. Se distinge şi data expedierii, pe verso: 6 februarie 1918. Nu există ştampilă de sosire, dar nu am dubii asupra originalităţii piesei din această cauză.
Cartea poştală a fost adjudecată cu 27 dolari.

6 comentarii:

  1. :) Si bunicul meu a fost prizonier la rusi si a trimis scrisori acasa.
    Ar trebui sa caut, poate mai gasesc ceva prin pod

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Caută negreşit! S-ar putea să ai surprize plăcute.

      Ștergere
    2. Mama spune ca are ceva de pe front. O sa-mi fac timp sa vad ce...nu e vorba de obuze :)))

      Ștergere
  2. Acelasi indemn si din partea mea ! Mi se zbarleste parul pe ceafa cand ma gandesc ca poate nu le mai gasiti !

    RăspundețiȘtergere
  3. Si mie mi se zbarleste parul.
    O sa-mi sun cosmeticiana......

    RăspundețiȘtergere