Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

miercuri, 13 martie 2013

Scrisoare din Transnistria

Ieri s-a încheiat licitaţia de pe eBay pentru o piesă expediată din Transnistria, pe timpul ocupaţiei române din timpul celui de-al Doilea Război Mondial (click pe imagini pentru mărire).

 

Trebuie să recunosc faptul că nu mă aşteptam să văd preţul final realizat de acest plic: 500 dolari (a fost o singură ofertă). Francatura este compusă din 15 mărci de câte 12 lei (probabil cu filigran MM monogram, a doua emisiune). Pe verso se disting ştampilele de sosire, fiind clar că nu este o circulaţie de complezenţă, ci una reală.

10 comentarii:

  1. buna ziua am o intrebare c-am cat costa o scrisoare sau o carte postala Transnistria ? Adica ma refer cu timbrele Duca Voda circulate real ca aceasta . va multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Depinde de oficiu, de francatură, de calitatea piesei şi, cel mai important, de disponibilitatea amatorului. Plaja de preţuri este destul de largă: de la 10-15 euro pentru o piesă întreagă cu ştampilă clară (dar de la un oficiu comun), până la sute de euro, dacă este vorba de francaturi deosebite (cum este aceasta).

      Ștergere
  2. am vazut carte postala odesa-bucuresti cu un singur timbru de 24 lei cenzura odesa1 recomandat care sa vandut pe ebay cu 70$ si mai este una la pret fix la 140$ sau sa-i faci o oferta. I-am dat o oferta de 60$ si mi-a refuzat-o imediat cum explicati acest lucru? Tinand cont ca sunt de la cele mai comune oficii( ODESA si TIRASPOL ) corect

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fiecare vânzător poate să ceară cât îi trece lui prin cap că ar face piesa respectivă.
      În final, preţul îl face cumpărătorul. O ofertă la un preţ nu are nicio valoare, până în momentul validării ei de către un cumpărător care este dispus să plătească preţul solicitat.
      Aici nu este ca la piaţă, cu un "mercurial" fix. Totul depinde de "nervii" celor două părţi, cumpărător şi vânzător.

      Ștergere
  3. v-am spus pt ca am 3 plicuri si o carte postala si vreau sa spun ca 2 plicuri au oficii mai rare de exemplu una GOLTA mariei1942 -BUCURESTI scrisoare simpla (12 lei ) si cea de a doua BIRZULA 27SEPT942 -BUCURESTI 29SEPT942 scrisoare recomandata( 24lei albastru ) dar ceea ce este interesante la ele este ca sunt trimise la aceeasi persoana in Bucuresti dar dupa cum v-am spus sunt expediate din doua orificii diferite . Interesante nu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Orice piesă din domeniul de interes al unui colecţionar este interesantă.

      Ștergere
  4. mai am o carte postala la care sa fiu sincer nu stiu ce sa zic are 2 stamlile Odesa Recomandate cu 2 timbre 12+24 lei , si cu stampila CENZURAT ODESA No.1 si stampila R odesa nr.4808 trimisa in Brasov pana aici este ok dar cartea postala este din ANGLIA nu este o ilustrata din Transnistria asa cum sunt toate celelalte . Dumneavoastra ce spuneti este o raritate sau este o facatura dar are toate stampilele si timbrele originala. Va multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îmi pare rău, nu pot emite afirmaţii decât (măcar) pe baza unor imagini de calitate acceptabilă (faţă/verso), pentru a-mi putea da seama despre ce este vorba.

      Ștergere
  5. ok o sa va trimit poze cu toate cele 4 ( 3 scrisori si o cp ) dar imi trebuie o adresa ca sa vi le trimit

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe mine nu mă interesează astfel de piese, iar evaluări, expertize sau consultanţă nu fac. Adresaţi-vă altcuiva, vă rog.

      Ștergere