Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

joi, 24 ianuarie 2013

Piese frumoase din licitaţii

În articolul publicat astăzi, de dimineaţă, am nominalizat (în mod nefericit) casa HD Rauch pentru că în oferta cea mai recentă are şi câteva falsuri ale unor postclasice româneşti.
De data aceasta tot la aceeaşi licitaţie vreau să mă refer, dar la partea ei bună şi frumoasă, care mă încântă. Este una din firmele la care aproape la fiecare licitaţie găseşti lucruri noi, care te îmbie să cauţi, spre deosebire de alte case, unde abundă "vânzările" (de fapt există două sau mai multe "seturi" de marfă reluate invariabil, uneori chiar şi de două ori pe lună), vânzări care îţi mănâncă timpul de pomană, deoarece procentul loturilor noi aproape că este neglijabil. Iar unele firme au şi prostul obicei să te "inunde" la propriu cu mii de loturi.

Mă rog, fiecare cu obiceiurile lui, iar eu cu licitaţiile care îmi plac!
Iată, pe scurt, câteva piese care mi-au plăcut şi pe care le consider deosebite.

Iată o ştampilă superbă, completă, aplicată pe o marcă de 9 kreuzer din prima emisiune austriacă, pe un mic fragment. Preţ de strigare - 100 euro.

Ştraif magnific de trei mărci de 1 kreuzer tipul Ib din prima emisiune austriacăm fiecare marcă având câte o amprentă clară a ştampilei Oradea, cerc dublu cu stea. Preţ - 550 euro.

Un alt ştraif superb, de această dată de 2 kreuzer, purtând ştampila u cerc dublu cu stea Sibiu (nuanţă cenuşie, clişee tipul Ia, hârtie de fabricaţie manuală). Preţ - 800 euro.

Rămânem în zodia ştraifurilor cu o piesă provenită (mi se pare) din marginea inferioară de coală, un ştraif de trei mărci din tipul IIIb (hârtie de maşină), fiecare marcă cu câte o superbă ştampilă Carei, cerc dublu cu agrafă. Preţ de strigare - 180 euro.

Superb bloc de patru mărci pentru ziare, pe mic fragment, obliterat cu trei ştampile Huedin, cerc simplu. Este o piesă foarte rară, sunt cunoscute puţine blocuri de patru mărci obliterate. Piesa este însoţită de un certificat semnat de Ferchenbauer şi are un preţ de strigare de 1.500 euro.

Francatură mixtă (click pentru mărire) pe scrisoare, emisiunile 1863 (3 bucăţi de 2 kreuzer galben dantelate 14) şi 1864 (3 bucăţi de 3 kreuzer verde dantelate 9½, francatură suprapusă), total 15 kreuzer, pentru o scrisoare expediată de la Oradea (ştampilă cerc simplu) la Viena, în aprilie 1865. Francatură neobişnuită, certificată de Ferchenbauer. Preţ de strigare - 450 euro.

Marca de telegraf de 1 florin litografiată, emisiunea 1873, unicat cu o superbă ştampilă albastră a oficiului telegrafic din Rădăuţi, Bucovina. Este o marcă deosebit de rară obliterată, mai ales cu o ştampilă aşa de clară şi centrată. Preţ de strigare - 1.000 euro.

În speranţa că v-au făcut plăcere aceste piese, vă aştept la viitoarea recenzie din licitaţii. Dacă interesează pe cineva vreo piesă, poate consulta condiţiile de participare la licitaţie pe siteul firmei.
O observaţie pentru cârcotaşi: recenzia este făcută pro bono, eu nu am de câştigat nimic şi nici nu îmi aparţine vreo piesă, nici din cele descrise mai sus şi nici altă piesă din licitaţia citată (eu nu fac niciun fel de comerţ).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu