Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

duminică, 27 ianuarie 2013

Foaie de expediţie cu ramburs din Luxemburg

Piesa de mai jos (click pe imagini pentru mărire) s-a vândut recent pe un portal online. Am hotărât să o prezint deoarece este prima de acest fel adresată pentru România şi expediată din Luxemburg pe care o văd.


Este deosebit de interesant parcursul coletului prin Europa, de la expeditor la destinatar.
Expedierea s-a făcut pe 21 octombrie 1912 de la oficiul din gara Luxemburg. Peste două zile, coletul ajunsese undeva prin Alsacia (ştampila de pe verso, acoperită pe jumătate de fiscalul românesc), pentru ca pe 24 să ajungă la Viena (ştampila de pe verso). Din capitala Austriei, s-a îndreptat apoi spre Orşova, unde a ajuns pe 26 octombrie (s-a aplicat o ştampilă mare, liniară, probabil de coletărie - pe faţă, jos, precum şi ştampila poştală Orsova 2C - pe faţă, sus). Trimiterea a intrat în ţară pe la Verciorova, unde s-a aplicat ştampila de tranzit (28 octombrie), lipindu-se pe formularul poştal şi timbrul fiscal de 10 bani, anulat cu o ştampilă liniară cu data (este un lucru interesant, organul fiscal a utilizat data pe stil vechi - 15 octombrie). După întocmirea formalităţilor, coletul a luat drumul spre Râmnicu Vâlcea, unde a ajuns în aceeaşi zi.
Că nu avem de-a face cu o piesă comună o certifică şi preţul final obţinut în licitaţie: 116 lire sterline (8 oferte).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu