Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

marți, 21 august 2012

Şi ea a circulat în Bucovina

Am avut o discuţie mai îndelungată cu un coleg de pasiune, referitoare la ce mărci au fost utilizate până la 1900 de către administraţia poştală austriacă în Bucovina. Conform inventarului meu, toate mărcile care au avut putere de circulaţie în Austria propriu-zisă au fost distribuite şi în Bucovina (poate cu excepţia mărcilor "Mercur" pentru ziare din 1851 - cele galbene, roz şi roşii - şi din 1858 - cea albastră -, din care nu se cunosc exemplare cu ştampile din Bucovina).
Discuţia s-a oprit asupra mărcii de 50 kreuzer din emisiunea "Vulturul", 1881. Am fost contrazis, eu afirmând că şi această marcă a circulat în Bucovina. Iată dovada, un frumos unicat cu ştampila oficiului Vatra Dornei.


4 comentarii:

  1. Deci e o calatoare
    Eu n-am mai fost in Bucovina, hă hă......de ani buni!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să ştii că a fost o... călătoare! A "umblat" prin jumătate de Europă, Din Vorarlberg, de dincolo de Tirol, până la Bucovina noastră.

      Ștergere
  2. Salve Max !

    Multumiri pentru piesa ilustrata !

    Din micul satuc de munte care era Vatra Dornei pe atunci pleca putina corespondenta . Am cateva zeci de piese austriece cu stampila Dorna Watra dar nici una nu este asa de curata .
    Preiau imaginea pentru capitolul documentatie Vatra Dornei filatelica.

    Sanatate si voie buna !


    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Problema este mai mult legată de marcă, nu de ştampilă. Ştampilele din Vatra Dornei nu sunt nemaipomenit de rae pe mărcile comune. Nu acelaşi lucru s-ar putea spune despre această marcă.

      Ștergere