Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

luni, 23 iulie 2012

Clasice româneşti în licitaţii

Parcă toate zoaiele filateliei s-au adunat pe sărmanul eBay de ceva vreme! A cam dispărut noţiunea de "licitaţie", aşa cum era ea percepută cucâţiva ani în urmă, din păcate. Portalul american a început să semene din ce în ce mai mult cu un talcioc în care toţi îşi afişează gioarsele. Bineînţeles că vinde fiecare ce are şi ce poate, dar am început să pierd prea mult timp uitându-mă la toate prostiile...

Noroc că din când în când mai apar şi piese ceva mai interesante. Am făcut o mică selecţie la ce-am crezut că merită atenţie din partea pasionaţilor de piese mai răsărite.

Încep prin a vă prezenta un fals. Este destul de slăbuţ, iar "ştampila" realizată din bare identifică piesa drept un fals de la mare distanţă. Asta nu înseamnă că nu au amatori şi astfel de piese: falsul s-a vândut cu 67 dolari, după 6 biduri. Eu n-aş fi dat nici 10% din sumă, dar în definitiv fiecare-i stăpân pe banii lui.    :D

Un unicat de 40 parale din a doua emisiune mi-a atras atenţia pentru o anumită caracteristică: este posibil ca această piesă să aparţină unui ştraif pretăiat de oficiantul de la biroul Iaşi, în mod similar cu piesele pe care le-am semnalat într-un articol mai vechi. Marca s-a vândut cu 68 dolari, după 6 biduri.

Un alt exemplar uzat de 40 de parale a fost vândut cu 22 lire sterline, după 13 biduri. Poate că acest număr "norocos" indică şi starea: piesa este falsă!


Tot din a doua emisiune, un superb exemplar neuzat de 80 de parale (pe hârtie gri-gălbuie) a fost oferit pentru 320 dolari. Nu a fost vândut (şi nu cred că va apare prea curând o piesă cu un astfel de nivel de calitate). Îmi exprim încă odată opinia că majoritatea cumpărătorilor pândesc chilipirurile şi se "aruncă" exact la cele mai gogonate falsuri.
Am postat imaginea mărcii fără reducere din două motive: ca să vă ofer posibilitatea să examinaţi caracteristicile clişeului (nu uitaţi, fiind clişeu unic, toate exemplarele trebuie să aibă, în cea mai mare parte, microsemne identice), dar şi ca să vedeţi cum arată guma originală la această marcă.

Aceeaşi marcă pe un fragment mic, cu o ştampilă FRANCO GALATZ No 2, a obţinut o realizare destul de bună în opinia mea: 306 dolari, după 25 biduri.

O altă piesă a reuşit (cred că abia la a treia încercare) să-şi găsească un amator pentru 100 dolari. La această piesă însă eu unul am nişte dubii, pe care nu le pot pronunţa deocamdată pentru că nu am efectuat o suprapunere a clişeului mărcii cu alte piese din baza mea de date. Cine e curios poate să încerce însă.

Un frumos bloc de patru mărci de 6 parale 1862 cuprinzând două perechi tete-beche a fost oferit pentru 160 dolari. Suma nu este mare pentru asemenea piesă, dar chilipirgiilor li s-a părut mult. O astfel de piesă nu va mai apărea prea curând.

Din aceeaşi marcă a "apărut" şi o coală completă de 32 de piese (click pe imagine pentru mărire). Colile de 6 parale din 1862 sunt mult mai rare decât cele din 1864, fapt oglindit pe drept de preţul realizat: 1.551 dolari, după 4 biduri.

Tot din 1862, un frumos unicat de 30 parale pe hârtie vărgată a obţinut 66 dolari după 6 biduri.

Aceeaşi marcă în pereche tete-beche şi-a găsit un doritor, pentru 160 dolari.

O scrisoare destul de îngrijită, purtând un unicat de 30 parale 1862 pe hârtie simplă (expediată de la Buzău la Bucureşti) a realizat un preţ de 177 dolari, după 2 biduri.

Din emisiunea 1864, o pereche de 3 parale cu o marcă orizontală şi una verticală (din marginea colii) a realizat 51 dolari după 3 biduri.

Un bloc de opt din marca neemisă de 6 parale 1864 (conţinând patru perechi cu mărci "întoarse") a obţinut 60 dolari, după 4 biduri.

Din emisiunea Cuza 1865, o pereche orizontală conţinând cele două tipuri a obţinut un preţ absolut decent pentru frumuseţea piesei: numai 35 dolari, cu un singur bid.

Din aceeaşi marcă, un bloc de 12 bucăţi (margine de coală, click pe imagine pentru mărire) a obţinut 345 dolari, după 5 biduri.

Voi încerca în limita timpului avut la dispoziţie să menţin perioadicitatea articolelor cu astfel de semnalări (dacă vă sunt pe plac).

2 comentarii:

  1. Frumoasele clasice Romanesti...Ma bucur de fiecare data cand am ocazia sa vad cate un articol cu asa ceva. Blocul de 4 marci de 6 parale principatele unite are un decupaj interesant, aduce pe undeva cu piesele expuse in cataloagele casei de licitatii Corinphila.
    Multumiri pentru articol Max!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La blocul de 6 parale, decupajul este datorat poziţiei deplasate a clişeelor în coală.

      Ștergere