Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

luni, 18 iunie 2012

Piese frumuşele

În "tura" dată astăzi pe portalurile de licitaţii online am remarcat câteva piese mai frumoase, pe care vi le prezint acum.

Un mic fragment cu primele două mărci austriece (par a fi tipul III) mi-a atras atenţia prin ştampila pe care o poartă mărcile: TEMESVAR B.H. (Banhof - gara Timişoara). Nu este o combinaţie atât de comună pentru francaturile provenind din Banatul românesc. Fragmentul a fost vândut cu 70 dolari (17 biduri).

Nu am idee dacă am mai semnalat acest fals al mărcii de 80 parale, dar în mod cert l-am mai văzut (sau, poate, altul similar). ID-ul szoychenpm a încercat să-l vândă cu 90 dolari, în ciuda faptului că este doar - îmi ştiţi vorba - o caricatură. Nu l-a vândut!

Un foarte frumos unicat obliterat al mărcii de 3 parale "Principate" 1862 (ştampilă Franco Jassy mare) a obţinut 112,50 euro, după 32 biduri. Mă aşteptam la o asemenea concurenţă, piesa are margini late şi se întâlneşte destul de rar în această stare frumoasă. Poate că ar fi meritat chiar mai mult.

O altă marcă "Principate" 1862, de această dată un unicat neuzat de 30 parale pe hârtie vărgată cu margini imense ("prinzând" chiar puţin la dreapta din marca învecinată) a obţinut un preţ destul de modest pentru calitatea ei (numai 40 euro, după 14 biduri).

Un lot de clasice (majoritatea cu probleme calitative) a fost vândut cu mai mult decât mă aşteptam (32,50 euro după 14 biduri). Poate că nici nu-l semnalam, dacă nu vedeam ceva deosebit la marca de 20 parale "favorit" din 1867:
În ciuda marginilor foarte mici (cadrul este întreg), piesa este frumoasă prin excelentul retuş în medalion, vizibil foarte bine. Cu această piesă, cumpărătorul "s-a scos", dacă îmi e permis să spun aşa...

Închei semnalările din această seară cu un unicat Oradea (poştă locală) cu supratipar auriu. Nu sunt un expert la acest capirol, dar supratiparul mi se pare original. Marca a fost vândută cu 57,50 dolari, după 5 biduri.

Până la viitoarea întâlnire, vă doresc o seară plăcută.

2 comentarii:

  1. Draga Max, din punctul meu de vedere, total neavizat, iti e permis sa spui oricum :) Mie ultimul timbru imi place, ca-mi aduce-a vremuril rosietice, si am apuca nostalgia :)
    O zi faina sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Conexiuni, conexiuni... Îmi aduc aminte cu plăcere de un anumit serial documentar purtând acest titlu. Păcat că nu se mai produce.
      Şi eu îţi doresc o zi la fel de faină! :)

      Ștergere