Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

luni, 5 septembrie 2011

Ocupaţia germană, două piese

Din seria "ce-am mai văzut pe EBay" vă semnalez două piese.

Acest plic a fost vândut cu 24 de euro, după 6 biduri. După părerea mea, piesa este o circulaţie de complezenţă. Ştampila utilizată este din tipul celei semnalate de mult timp drept o găselniţă (nu se cunoaşte pe corepsondenţe circulate "pe bune"). Mai mult, plicul nu poartă nicio ştampilă de cenzură. Greu de crezut că în octombrie 1917 putea fi scăpată de la cenzurare o corespondenţă. Francatura este fantezistă, nepotrivindu-se cu niciun tarif.

A doua piesă este un fals al supratiparului aplicat pe mărcile destinate zonei Armatei a 9-a.

Falsul în discuţie este marca de sus (marca de jos am pus-o pentru a putea compara supratiparul). Iniţial, la marca de 15 bani mi-a atras atenţia ştampila (jos, se ghiceşte ceva gen ...HN-PO..., iar gândul mă dusese la vreo ştampilă nesemnalată, ceva de gen BAHN-..., vreo gară...). Uitându-mă la textul din parte superioară a ştampilei, nu am putut recunoaşte nicio localitate. Privind apoi la aspectul supratiparului, am văzut că de fapt acesta este în totalitate contrafăcut.
Deci avem şi aşa ceva pe piaţă...

2 comentarii:

  1. a.Mă gândesc că e un plic oarecum de tip "Prima zi", exclusiv pentru colecţionari.Mărcile sunt aplicate distanţat, eventual spre a putea fi vreodată detaşate de pe plic împreună cu ştampila.Se pot distinge trei tipuri de ştampilă MViR, deşi cred că sunt mărci poştale "uzuale"...pentru care era necesar doar un singur tip de ştampilă MViR...
    b.Dacă nu aţi fi precizat, nu mi-aş fi dat seama că, până şi în domeniul gingaş al filateliei, înşelăciunea este prezentă permanent, şi în cele mai perfide moduri....Mă uimeşte intensitatea fenomenului ! Auzisem de acest rău dar nu credeam că e la ordinea zilei.....
    c.Vă urez multe satisfacţii în activitatea de colecţionar şi vă mulţumim pentru interesantele postări!

    RăspundețiȘtergere
  2. Marco Polo: Ştampilele sunt de mai multe tipuri. Fiecare oficiu sau agenţie avea cel puţin o ştampilă obliterantă cu dată. Într-una din lucrările publicate acum mluţi ani, acest tip de ştampilă este dat drept un fals. Prima zi nu are cum să fie, deoarece mărcile aparţin a trei emisiuni diferite.
    Există şi în acest domeniu multe încercări de înşelare a colecţionarilor. Dacă aveţi curiozitatea să citiţi şi articole mai vechi, vedeţi vedea multe alte semnalări.
    Şi eu vă mulţumesc!

    RăspundețiȘtergere