Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

duminică, 27 martie 2011

Ada-Kaleh a avut mărci!

Mda! Ruşine să ne fie pentru ignoranţa de care dăm dovadă. Doar a fost o emisiune pe-acolo, pe undeva, pe insuliţa aia înconjurată de apele fluviului. Nu prea am înţeles bine pe unde era oficiul poştal! Şi nici din ce "parte" a venit iniţiativa: a maghiarilor, a românilor, a celor de-atunci sau... doar a contemporanilor noştri?

Treaba-i încâlcită, fraţilor, aşa că trebuie să ne-aplecăm iarăşi cu smerenie spre ceasloavele de prin arvihe... Doar-doar vom afla "adevărul" o dată şi noi şi vom depăşi statutul acesta de ignoranţi!

Aruncându-mi din nou un ochi pe eBay în acest weekend, am dat peste câteva splendide exemplare ale "emisiunii locale Ada-Kaleh"! Mdaaaa... Ia priviţi şi vă minunaţi (click pe imagine pentru mărire):


Cine credeţi că le-a propus la vânzare? Vechiul nostru prieten gol-dmark987, care văd că nu se astâmpără. Mâine-poimâine aflăm cine ştie ce trăznaie inventată de el, poate vreun oficiu... (mă abţin, să nu-i dau idei!).

Oferta nu este ca în grupajul ilustrat, ci marcă cu marcă (pe lângă alte minunăţii, gen "emisiunea Satu Mare" pe care am mai pomenit-o). Uitându-mă însă mai cu atenţie la oferte, am observat ceva (click pe imagine pentru mărire).


Sub listing-ul unei "piese", vânzătorul ne invită să-i vizualizăm şi alte piese. Păi, să-i urmăm îndemnul!



Ajungem pe pagina altui utilizator al eBay, având ID-ul hold2112! Dacă te duci pe pagina conţinând feedback-urile primite...


...observi însă că piesele cu pricina (Ada-kaleh, Satu Mare, Aletea şi alte năzbâtii similare) nu apar aici! Ele apar numai pe pagina cu feedback-uri aparţinând lui gol-dmark987 la care, dacă ai curiozitatea să vizualizezi piesele comercializate în ultimele 60 de zile (numai pe această perioadă păstrează eBay imaginile), dai numai peste supratipare:


Întrebarea ce-ţi vine în minte imediat se referă la identitatea vânzătorului: este gol-dmark987 aceeaşi persoană cu hold2112? Ori primul, în urma sesizărilor, a plasat "la plezneală" un link neautorizat către ID-ul altui vânzător? Verificând sumar cam ce activitate are hold2112, am observat că acesta comercializează piese maghiare de duzină, pe sume modice. Mai vedem!...

2 comentarii:

  1. În catalogul Brainard 2006,la pagina 30 sub numele de "Ada Issue" sunt menţionate 21 de valori cu aparent acelaşi supratipar, dar există şi valori diferite în oferta prietenului "gol-dmark987". Nu pot băga mâna în foc aşa ca sfântul Cornelius sutaşul nici pentru domnul Brainard nici pentru domnul gol-dmark987. Oricum sunt nişte chestii neaprobate niciodată de nici o poştă şi fac parte din aşa numita zonă gri a filateliei. Singura problemă deschisă cred că este dacă au fost tipărite în perioada 1919-1930 sau între 2000-2010.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu aş înclina spre ultima perioadă!... Mai este un amic pe eBay cu nume de fluture (sic!) care vinde chestii de-astea, numai că nu prea l-am mai văzut în ultimele luni. Şi eu le consider în aceeaşi zonă "gri", dar în principiu mă feresc de ele.

    RăspundețiȘtergere